Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Kamień

Logo - Urząd Gminy Kamień

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Urząd Gminy Kamień (Diamentowa 15, 22-113 Kamień, tel: Sekretariat - (82) 567 15 51, fax: (82) 567 15 71, email: sekretariat@kamien.gmina.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Kamień.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2013-04-24.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-31.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Grzeszczak, e-mail: tomasz.grzeszczak@kamien.gmina.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 825671455. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń. Zamieszczone treści w postaci dokumentów lub plików wideo nie są dostępne cyfrowo. Opublikowane zostały przed 23 września 2020 roku. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kamień.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie i przekazać ją do Rzecznika Praw Obywatelskich

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

  1. Budynek urzędu znajduje się przy drodze powiatowej nr 1842 L.
  2. Przy urzędzie znajduje się parking dla interesantów z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
  3. Drugi parking dla interesantów znajduje się w bliskiej odległości budynku Urzędu (przy dawnym budynku Lecznicy Zwierząt).
  4. Do budynku urzędu prowadzą dwa wejścia: wejście główne od strony ulicy, które nie jest wolne od barier Architektonicznych (stopień , schody) i wejście drugie od tyłu budynku, gdzie znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych, do którego można dojechać z wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu od tyłu budynku zamontowany jest dzwonek, którym osoba niepełnosprawna w razie konieczności sygnalizuje swoje przybycie do urzędu, aby pracownik mógł pomóc jej wejść do urzędu. W budynku urzędu dla osób na wózkach częściowo dostępny jest korytarz na parterze budynku, gdzie znajduje się stolik, do którego można podejść lub  podjechać  wózkiem, wcelu wypełnienia określonych dokumentów. W urzędzie znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  5. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.
  7. Nie ma pętli indukcyjnych.
  8. W urzędzie na miejscu oraz online nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego (w razie potrzeby możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego - na wniosek osoby zainteresowanej).
  9. Budynek urzędu jest monitorowany.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Władze Gminy Kamień podejmują wszelkie działania aby zapewnić załatwianie spraw w Urzędzie Gminy Kamień przy ulicy Diamentowej 15. W celu ułatwienia poruszania się na wózku inwalidzkim służy podjazd z barierkami oraz drzwi wejściowe przez, które może przejechać wózek inwalidzki. Na parterze budynku można złożyć podanie a także zgłosić potrzebę kontaktu z pracownikiem Urzędu Gminy Kamień. Pracownicy, jeśli jest konieczność schodzą na parter w celu przeprowadzenie indywidualnej rozmowy.

10. Informacje dodatkowe

Organ nadzorujący: Wójt Gminy Kamień

adres: 22-113 Kamień, ul. Diamentowa 15

e-mail: sekretariat@kamien.gmina.pl

telefon: (82) 567 15 51