Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Kamień

Logo - Urząd Gminy Kamień

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Kamień zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.ugkamien.bip.lubelskie.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasz Grzeszczak — mejlowo tomasz.grzeszczak@kamien.gmina.pl lub telefonicznie 825671455.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępnycyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie i przekazać ją do Rzecznika Praw Obywatelskich

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek urzędu znajduje się przy drodze powiatowej nr 1842 L.
  2. Przy urzędzie znajduje się parking dla interesantów z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
  3. Drugi parking dla interesantów znajduje się w bliskiej odległości budynku Urzędu (przy dawnym budynku Lecznicy Zwierząt).
  4. Do budynku urzędu prowadzą dwa wejścia: wejście główne od strony ulicy, które nie jest wolne od barier Architektonicznych (stopień , schody) i wejście drugie od tyłu budynku, gdzie znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych, do którego można dojechać z wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu od tyłu budynku zamontowany jest dzwonek, którym osoba niepełnosprawna w razie konieczności sygnalizuje swoje przybycie do urzędu, aby pracownik mógł pomóc jej wejść do urzędu. W budynku urzędu dla osób na wózkach częściowo dostępny jest korytarz na parterze budynku, gdzie znajduje się stolik, do którego można podejść lub  podjechać  wózkiem, wcelu wypełnienia określonych dokumentów. na parterze w urzędzie znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  5. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.
  7. Nie ma pętli indukcyjnych.
  8. W urzędzie na miejscu oraz online nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego (w razie potrzeby możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego - na wniosek osoby zainteresowanej).
  9. Budynek urzędu jest monitorowany wizyjnie.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Władze Gminy Kamień podejmują wszelkie działania aby zapewnić załatwianie spraw w Urzędzie Gminy Kamień przy ulicy Diamentowej 15. W celu ułatwienia poruszania się na wózku inwalidzkim służy podjazd z barierkami oraz drzwi wejściowe przez, które może przejechać wózek inwalidzki. Na parterze budynku można złożyć podanie a także zgłosić potrzebę kontaktu z pracownikiem Urzędu Gminy Kamień. Pracownicy, jeśli jest konieczność schodzą na parter w celu przeprowadzenie indywidualnej rozmowy.